Informacja dot. przetwarzania danych osobowych mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Pułtusku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, z późn. zm.), informujemy,
iż:
-
-
-
- Administrator danych osobowych
-
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Pułtusku, adres:
ul. T. Kwiatkowskiego 19A, 06 – 100 Pułtusk. Z administratorem może się Pani/Pan skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@dpspultusk.pl, telefonicznie: 23 333 00 10
lub pisemnie na adres korespondencyjny wskazany powyżej.
-
-
-
- Inspektor ochrony danych
-
-
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: sekretariat@dpspultusk.pl
lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany powyżej.
-
-
-
- Cele i podstawy prawne przetwarzania
-
-
Jako Administrator będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w zapewnienia ciągłości całodobowych usług bytowych, opiekuńczych i wspomagających oraz realizacji obowiązków prawnych ciążących
na Administratorze w trybie niżej wymienionych przepisów prawa.
Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w trybie art. 6 ust. 1 lit. c i e i art. 9 ust. 2 lit. g i h RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r.
o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 sierpnia 2012 r. w sprawie domów pomocy społecznej.
-
-
-
- Okres przetwarzania danych
-
-
Dane osobowe będą przetwarzane w formie papierowej oraz elektronicznej przez okres 2 lat, licząc od 1 stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy. Po upływie tego okresu dane osobowe
przechowywane będą w trybie i na warunkach określonych w instrukcji archiwalnej.
-
-
-
- Odbiorcy danych
-
-
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom, jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa. Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane
w imieniu Administratora, np. usługodawca hostingu poczty elektronicznej, usługi informatyczne, audytorskie, usługi archiwizacji, niszczenie, przewożenie i przechowywania dokumentacji
jak również inni administratorzy danych osobowych, przetwarzający dane we własnym imieniu np.: Poczta Polska lub obsługa prawna.
-
-
-
- Prawa osób, których dane dotyczą:
-
-
Zgodnie z RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii – każda osoba, której dane przetwarzamy jest uprawniona do uzyskania informacji o swoich danych osobowych
zgodnie z art. 15 RODO; - prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych – w przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne to każda osoba,
której dane dotyczą może żądać odpowiednio ich poprawienia lub uzupełnienia zgodnie z art. 16 RODO; - prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – z ważnych przyczyn, np.: kwestionowanie legalności przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO;
Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, który został wskazany w ust. 2 lub pisemnie na adres korespondencyjny,
wskazany w ust. 1.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Panu danych osobowych. Organem właściwym dla ww. skargi jest:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
-
-
-
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych osobowych
-
-
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych ma charakter obligatoryjny. Zasady ich pozyskania są uregulowane w w/w przepisach.